Adresa
Donji Čajdraš 52
72 000 Zenica
Bosna i Hercegovina
Telefon
+387 32 981 186
+387 62 041 900
+387 63 507 075
Email
info@monroe.ba

Newsletter marketing

Newsletter marketing je alat kojim promovirate svoj brend putem email poruka i služi i za kontinuiranu korespodenciju između firmi i klijenata. Također, može poslužiti kao odličan podsjetnik koje fimre šalju svojim klijentima, koji su dali pristanak na takav vid komunikacije.

E-mail newsletter je elektronička komercijalna poruka koja se šalje grupi ljudi upotrebom email servisa. Newsletter marketing gradi odnos i povjerenje između klijenata i firme, te povećava svijet o brendu koji se promovirate. Ovim putem možete izgraditi odličan odnos sa sadašnjim i stvoriti odličan odnos s potencijalnim kupcima.

Slanjem informacija za koje su vaši kupci ili klijenti zainteresirani vi direktno komunicirate s njima i takav oblik komunikacije može imati značajnu ulogu u vašoj marketing kampanji.

Zašto slati newsletter?

Za početak, ako su klijenti svojevoljno pristali na nešto, u ovom slučaju newsletter, zašto ih kontinuirano ne obavještavati o novostima, popustima i drugome? Dakle, u startu već imate prisutnu zainteresiranost i pristanak na takav vid komunikacije.

Klijenti koji žele primati vaš email upisivat će svoju e-mail adresu u za to predviđeno polje. Vrlo jednostavno. Glavna prednost ovog marketinga jeste, već spomenuti, pristanak.

Pored toga, ono što možete jeste da nakon kupovine koju obavite s klijentom ponudite opciju slanja newslettera. Klijent može pristati a i ne mora, samim tim što mu dajete mogućnost izbora, a ne da mu samostalno bez pristanka šaljete e-mailove što je i zabranjeno i neprofesionalno, klijent vas može gledati kao ozbiljnu firmu koja zapravo želi da mu učini uslugu te mu servira ono što nudi.

Sve adrese koje se upišu ulaze u vašu bazu e-mail adresa koja se naziva mailing lista. Mailing listu trebate redovno provjeravati jer može se desiti da imate neaktivnih adresa s kojih se vaš newsletter može vraćati. Za što bolji uspjeh vaše newsletter kampanje preporučuje se da korištenje jednog od newsletter servisa poput Mailchimp-a. U takvim servisima možete kreirati i stvarati newsletter koji se šalje na određenu listu i korisnici ga primaju u inbox.

Pored pristanka koji su klijenti dali za primanje newslettera, klijenti imaju opciju odjave, što znači da u svakom momentu mogu prestati primati newsletter. No, iako morate imati tu opciju, potrebno je da se potrudite da ta opcija bude što rjeđe korištena. Newsletter je mjerljiv kanal komunikacije s kupcima, što je odličan način da pratite svoje aktivnost i uspješnost kampanje. Ovaj način reklamiranja je vrlo jeftin i brz, samo ste nekoliko klikova od vaših klijenata koji želite da primaju vaše obavijesti. Činjenicu da ljudi žele da primaju obavijesti treba da imate na umu sve vrijeme i da se potrudite da to bude opravdano.

Veličina vašeg newslettera ne određuje cijenu  i to je također, jedna od prednosti ovog marketinga. Ako imate klijente koji su u drugim vremenskim zonama, dobar i kvalitetan newsletter servisa ima opciju segmentiranja i podešavanja vremena da bi svi vaši klijenti vaš e-mail primili u isto vrijeme. Newsletter klijenti mogu primati na kompjuterima, tabletima i mobitelima jer ih je jednostavno izraditi u responsive dizajnu koji odgovara i ostalim komunikacijskim sredstvima osim kompjutera. E-mail ima prednost u odnosu na ostale kanale jer zaokuplja pažnju čitatelja i ovim putem možete održavati stalni kontakt sa svojim klijentima. No, nije svaki newsletter dobar newsletter niti će zaokupiti pažnju čitatelja.

Dobar newsletter = dobar marketing

Sadržaj newslettera treba da bude koristan i kvalitetan te da bude informativnog, edukativnog, promotivnog ili prodajnog karaktera. Pri pisanju sadržaja imajte na umu  preporuku da sadržaj ne izlazi iz vidnog polja, tj. da je poželjno nepomjeranje kursora lijevo ili desno da bi se pročitao čitav sadržaj. Za dobar newsletter treba da imate prvenstveno zanimljiv i upečatljiv naslov (subject line) jer klijenti će takav newsletter zasigurno otvarati. No, u naslov ne treba da sadržava činjenice o tome što vi prodajete/nudite nego je potrebno da ukratko opišete sadržaj newslettera. Odabir riječi u naslovu je počesto ključan za otvaranje newslettera, stoga je potrebno pametno birati riječi. Istraživanja pokazuju da različite riječi imaju različit utjecaj ovisno o granama poslovanja.

Tako riječ ‘besplatno’ (free) nema isti učinak u medicini, prodaji i putovanju te ju u formiranju newslettera tih grana poslovanja treba izbjegavati, dok su u poslovanju restorana, zabavne industrije jako poželjne. Riječi poput ‘hitno’ (urgent) i ‘važno’ (important) imaju veći učinak na otvaranje e-mailova. Zahtjevi za donacije i humanitarne akcije kod publike ne prolaze dobro, dok zahvale i dobrodošlice čine da se ljudi osjećaju i cijenjeno i dobrodošlo te imaju dobar učinak. Povremeno jedna riječ može da učini znatnu razliku.

Nakon što ste odredili dobar naslov, preporuka je da personalizirate svoj newsletter. Izbjegavajte nenavođenje svog imena i prezimena ili puno ime firme koju reklamirate newsletterom. Pored toga što potpunim navođenjem stvarate dojam ozbiljnih potencijalnih suradnika, također vas je i lakše prepoznati u inboxu među ostalim e-mailovima. Ako imate ime i prezime primatelja, poželjno je da primatelja oslovite imenom i prezimenom. Iako vaš sadržaj treba biti i koristan i kvalitetan, također mora biti i jasan i precizan i trebate koristiti kratke rečenice. Slobodno u newsletter ubacite slike povezane sa svojim sadržajem, no nemojte zatrpavati slikama.

Pozovite ljude na akciju, jer vaš cilj jeste da klijent klikne na sadržaj tj. link u vašem newsletteru. Uspjeh je ako je vaš klijent napravio konkretnu akciju na linku na koji ste ga odveli. U svoj newsletter ubacite i linkove za dijeljenje na društvenim mrežama poput Facebooka, Twittera i slično, jer vaš je cilj i da se sadržaj podijeli dalje.

Svi vaši klijenti nemaju isti vokabular i način izražavanja stoga je potrebno da vaš newsletter bude napisan uopćenim jezikom, što znači da treba da koristite učestale riječi i fraze, kratke rečenice, žargonske izraze no, pri tome treba da nađete ‘zlatnu sredinu’ da biste i dalje ostali profesionalni.

Dobar newsletter nikada nema određen broj publike, jer kada pošaljete dobar newsletter povećavate šanse da on bude proslijeđen.

Mjerenje učinka i preporuke

Načini mjerenja učinka newslettera su postotak otvaranja (Open Rate) i postotak klikova (Click Rate). Oba načina su pokazatelji onoga što želite da postignete svojim newsletterom. Postotak otvaranja označava broj koliko puta je newsletter otvoren u inboxu. Postotak klikova označava broj klikova na linkove koji se nalaze u newsletteru. Pored ovih brojki, potrebno je da pratite broj onih koji su se odjavili (Unsubscribed Rate) s vaše mailing liste. Mjereći postotak otvaranja i klikova možete svoj učinak uspoređivati s pokazateljima za cijelu granu industriju kojoj pripadate.

Za newsletter mora da imate pristanak, u suprotnom dobivate kontra efekt. Zakažite tjedno vrijeme slanja newslettera, u početku možete odrediti dane poput utorka, srijede i četvrtka i jutarnje termine od 08.00 – 09.00 i popodnevne 15.00 – 16.00. Pratite statistike i iskoristite ih u svoju korist; ako imate mnogo odbijenih mailova, provjerite mailing listu jer vrlo moguće da je zastarjela. Obavezno nudite pogodnosti jer sa svakim newsletterom trebate održavati odnos s klijentima.

Šaljite korisnike na druge stranice preko landing linkova, anketirajte svoje klijente i testirajte svaki newsletter prije slanja. Zadržite pažnju čitatelja mnoštvom naglašenih naslova, podebljavajte i podcrtavajte.  Odvajajte tekst u nove kratke pasuse s kratkim rečenicama. Ubacite grafikone, slike i sve što bi razbilo monotoniju.

Popularni newsletter servisi

  • Mailerlite
  • Moosend
  • Mailchimp
  • Aweber
  • Getresponse

Informirajte ste i educirajte o e-mail marketingu, mudro birajte riječi i svoje e-mailove pretvorite u korisne podsjetnike o vašoj firmi.

You've got mail!