Adresa
Donji Čajdraš 52
72 000 Zenica
Bosna i Hercegovina
Telefon
+387 32 981 186
+387 62 041 900
+387 63 507 075
Email
info@monroe.ba
Rikverc

Google Ads (ex. Adwords) oglašavanje

Google Ads je najveća svjetska oglašivačka mreža putem koje se oglašavaju tisuće domaćih i stranih oglašivača. 0vaj vid oglašavanja je najekonomičniji i najisplativiji jer plaćate konkretne klikove na vaše stranice.

Google Ads oglašavanje je pokrenuto 2000. godine te je Google od ovog sistema za oglašavanje zaradio veliki profit koji je postao  jedan od najvećih izvora financiranja Google kompanije. S obzirom na to da se tržište svih usluga i proizvoda širi, tako se iskazala potreba i za drugim načinima oglašavanja osim klasičnih (primarni mediji oglašavanja poput televizije i radija).

Drugim riječima rečeno, povećanjem konkurencije na gotovo bezgraničnom internet tržištu povećala se i potreba da web site-ovi budu prikazani na prvim stranicama Google-a u pretragama, iako je godinama prije poredak na tražilicama bio znatno manji. Google Ads je alat za oglašavanje koji svojim načinom rada potiče oglašivače da se natječu jedni s drugima i ulažu novac u taj vid oglašavanja. Statistike su na strani Google-a, jer 70% ljudi koji pretražuju internet kliknu na samo prva tri rezultata a 90% ljudi ne prelazi na drugu stranicu na Google.

Kako doći do i ostati na prvoj stranici Google-a?

Prvenstveno, svaki site koji vodite treba da bude optimiziran prema Google-ovim pravilima i normama koje morate pratiti i poštovati, što znači da je optimizacija (ili engleski SEO – Search Engine Optimization) zapravo cijeli niz aktivnosti kojima prilagođavate svoju stranicu radi poboljšanja mjesta na tražilici.  Optimizacija (SEO) ima za cilj poboljšanje pozicije vaše web stranice na tražilicama. Iako SEO štedi vrijeme, optimizirati stranicu nije lako s obzirom na to da Google ima preko 200 karakteristika za optimizaciju stranice.

Sama optimizacija stranice može da se podijeli na unutarnju optimizaciju (On page optimization) i vanjsku optimizaciju (Off page optimization). Pri optimizaciji stranice treba posvetiti pažnju svakom detalju jer svaki bolje prilagođen detalj znači bolju šansu za veću poziciju. No, iako je optimizacija, dakle prilagođavanje site-ova Google-ovim algoritmima za tražilice, koji se redovito mijenjaju te  ih treba pratiti, jedan od preduvjeta i načina za poboljšanje pozicije na Google-u, nije dovoljno za uspješno zauzimanje mjesta na prvoj stranici Google-a.

Zašto ne iskoristiti prednosti koje nudi Google Ads?

Internet je postao najdominantniji medij za oglašavanje, stoga je jasno da Google kao najdominatnija tražilica svakako ima svojih prednosti. Google Ads je isplativ način oglašavanja ako želite da imate odličan poredak na tražilici. Jasno je na koji način Google tražilica radi; upisivanjem ključne riječi ili fraze Google vam izbacuje rezultate koje smatra najvalidnijima za vaš upit. Time dobivate najviše rangirane rezultate po Google-ovim procjenama. Glavna prednost Google Ads jeste vrlo precizno ciljanje tržišta, te uz pomoć Ads-a može se doći do publike koja je točno u datom trenutku aktivna u potrazi za uslugom ili proizvodom koji nudite.

Prikazivanje oglasa je besplatno, te plaćate samo odlazak na stranicu, dakle samo konkretan klik. Pored toga, isplativost ovog oglašavanja je mjerljiva i prateći trendove možete biti spremni na nove promjene algoritama prema kojima ćete optimizirati svoju stranicu. Google želi biti precizan u davanju podataka, stoga po tome kako je vaša stranica rangirana na Google-u možete znati koliko je optimizirana ili neoptimizirana. Pretraga rezultata na Google-u radi po geolokaciji, što znači da se isti rezultati ne prikazuju ljudima na različitim mjestima, što je također jedna od prednosti ovog oglašavanja.

Možete se oglašavati kome želite i gdje želite, vrlo precizno možete odrediti publiku, te čak možete zadati geografske širine i dužine lokacije na kojoj želite da oglašavate. No, nemojte pomisliti da se svako ulaganje odmah isplati, novoj stranici treba više od pola godine da bi dobila rejting i poredak. Tako je i s Google Ads oglašavanjem, što ste aktivniji i više se spremni uložiti u periodu kada će vam se isplatiti – isplatit će vam se mnogostruko. Pozicije oglasa na Google-u zauzimaju mjesta iznad svih ostalih rezultata pretraživanja, što znači da dobar i dobro plaćen oglas je prvi vidljiv.

Pored svih navedenih prednosti, Ads oglašavanje uvodi novi vid oglašavanja nazvan remarketing. Remarketing je vid oglašavanja pomoću kojeg se oglašavate samo onim korisnicima koji su u ranijem razdoblju kliknuli na vaš oglas i posjetili vašu stranicu, te ako korisnik ode s vaše stranice i nastavi pretraživanje na konkurenciji, vaš oglas mu se ponovo prikazuje.

Na koji način radi Google Ads?

Google Ads je isplativ način oglašavanja ako želite da imate odličan poredak na tražilici. Jasno je na koji način Google tražilica radi; upisivanjem ključne riječi ili fraze Google vam izbacuje rezultate koje smatra najvalidnijima za vaš upit. Da biste se oglašavali putem Google Ads morate napraviti malo istraživanje počevši od svog cilja oglašavanja i popratnim potrebnih informacija. Svoje Ads oglašavanje započinjete na adresi http://www.adwords.google.com te odabirete vrstu svoje kampanje. Odabirući vrstu svoje kampanje, znajući cilj, Ads vas usmjerava na određene značajke osmišljene za uspjeh vaše kampanje. Odredite svoj cilj u skladu s onim što želite postići no, prije toga, proučite ciljeve u Google-ovom vodiču za Ads marketing.

Nakon toga, odaberite lokacije u kojima želite da se oglasi prikazuju i odredite si veličinu tržišta. Zatim, odaberite strategiju i dnevni budžet licitiranja. Google Ads radi na sistemu licitacije, što znači da pokreće dražbu svaki put kad ima dostupan oglasni prostor. U svakoj dražbi se određuje koji će se oglas prikazati tog trenutka u tom prostoru, postavljanjem licitacije sudjelujete u dražbi. Sustav Google Ads koristi vlastite podatke kako bi automatski optimizirao vaše licitiranje. Vaš zadani budžet kontrolira ukupnu potrošnju. Pri određivanju budžeta možete odrediti manualno ili automatsko plaćanje.

Kada odaberete manualno plaćanje uplate vršite prije kampanje i kad se budžet potroši kampanja stane a kada odaberete automatsko plaćanje određeni iznos se dijeli periodično sve dok se kampanja ne zaustavi.

Nakon prva tri koraka, prelazite na 4. Korak kreiranja oglasa ili grupe oglasa. Pri kreiranju oglasa najjednostavnija preporuka Google Ads vodiča jeste da više klikova imaju oglasi u kojima naslov uključuje traženu ključnu riječ. Izradite 3 ili više oglasa po grupi oglasa i optimizirajte pojavljivanje. Google prikazuje oglas koji ima najveće šanse pružiti vam klikove ili konverzije koje želite. Oglasi su ograničeni na 25 znakova, 2 dodatne linije teksta do po 35 znakova i linija s linkom između dva segmenta.

U tim ponuđenim opcijama treba da iskažete srž i prednosti onoga što nudite. Ako nudite odlične cijene, popuste ili nešto slično, to trebate iskazati u svom oglasu.  Nakon toga, prelazite na najvažniji dio, po kojem i cijeli sistem oglašavanja nosi naziv, a to su ključne riječi. Ključne riječi su one riječi ili fraze koje korisnici upisuju pri pretraživanju te ih dovode do vas. Potrebno je provesti istraživanje ključnih riječi da biste znali po kojim se ključnim riječima pretražuju vaše usluge ili proizvodi. Odredite manji set riječi vezanih za ono što nudite, no iskažite srž svoje usluge ili proizvoda. Google ne prašta nepreciznost, stoga možete da se poslužite Keyword Planner-om (planer za ključne riječi koji je uključen u Google Adds sistem) te u njemu potražite ključne riječi koje opisuju vašu uslugu ili proizvod.

Kroz Google Ads imate potpunu kontrolu nad procesom oglašavanja i radeći na svojoj stranici, ulažući, prateći trendove gledajte kako se vaš poredak na tražilicama mijenja.

Neophodno je pronaći ključne riječi koje koristi vaša ciljana publika. Kada radite analizu ključnih riječi, potrebno je odabrati 3-5 glavnih riječi i koristiti iz u naslovima oglasa, ostale riječi koristiti za ostatak site-a. 3-5 riječi koje ste odabrali trebaju dominirati vašim oglasom a i site-om. Odabir ključnih riječi za cilj ima bolje pozicioniranje u pretraživanjima te predstavlja najbitniju marketinšku aktivnost od koje zavisi budućnost internet prezentacije kao i rezultati posjete. Ovom aktivnošću učite o kupcima i spremni ste za promjene na tržištu koje morate pratiti da biste ostali aktualni i da ne biste pali u zaborav.  Vaša stranica mora biti optimizirana točno na onu ključne riječi koje pišu u vašim oglasima i preko kojih se može doći do vas. Pri odabiru ključnih riječi pazite na relevantnost, popularnost, konkurentnost i opseg ključne riječi.

Kada ste odabrali ključne riječi, odredite maksimalnu cijenu koju ste spremni platiti za klik jer svaka ključna riječ ima svoju cijenu po kliku. Potrebno je naći balans između jeftinijih i skupljih riječi, te  mudro trošiti zadani budžet. Provjerite sve opcije koje ste zadali, unesite podatke za plaćanje i uberite plodove vašeg oglašavanja.

Google Ads ima najveći postotak povratne investicije. Site koji je optimiziran i u skladu s Google AdWord karakteristikama tj Google algoritmima rangira se jako visoko. Mogućnost targetiranja publike je velika prednost jer prezentirate ono što želite točno onome kome želite i možete pratiti svoje aktivnosti kroz oglašavanje.

Korist plaćanja pozicije na određenu riječ jeste veća od troška. No, ako ste već uložiti vrijeme i novac u dovođenje publike na vaš site potrudite se da publika i ostane na vašem site-u. Dobar dizajn je odličan način da iskustvo publike na vašem site-u bude ugodno i da se publika zadrži te ponovo vrati.