Adresa
Donji Čajdraš 52
72 000 Zenica
Bosna i Hercegovina
Telefon
+387 32 981 186
+387 62 041 900
+387 63 507 075
Email
info@monroe.ba
Rikverc

Facebook marketing – marketing današnjice

Facebook marketing je način oglašavanja koji bilježi sve veći porast u odnosu na druge medije. Oglašavanje putem Facebooka je ciljano oglašavanje koje pravilnim korištenjem može povećati i unaprijediti vaše poslovanje. Facebook oglašavanje ima niz prednosti koje štede i vrijeme i novac. Facebook je najaktivnija društvena mreža u svijetu i broj korisnika varira, no procjenjuje se na oko 1, 5 milijardi aktivnih korisnika, što znači da dobar dio svjetske populacije aktivno sudjeluje u aktivnostima na Facebooku.

Time se stvara veliki marketinški prostor i tržište koje nije usko specijalizirano samo za jednu uslugu ili proizvod nego otvara vrata svim oglašivačima da ponude svoje usluge ili proizvode.

Facebook je prva mreža na kojoj korisnici (relativno) iskreno daju podatke o sebi, svojim interesima, aktivnostima i drugom, čime se stvara plodno tlo za stvaranje određenih ciljanih grupa koje imaju iste preferencije.

Oglašavajući se na Facebooku povećavate izloženost svoje usluge ili proizvoda u online sferi, što za posljedicu ima izlaganje vaših usluga ili proizvoda većem broju potencijalnih kupaca.

Facebook je mreža koja je suzila svijet,  društvena mreža koja stvara veze i širi veze, stoga oglašavanje na ovoj mreži ne može proći nezapaženo jer je Facebook dio svakodnevne komunikacije. Prednosti Facebooka kao medija za oglašavanje jesu to što je Facebook danas dostupan svima, informativna je i aktivna mreža, te danas dolazi instaliran gotovo na svim elektronskim komunikacijskim uređajima, poput mobitela, tableta i drugih. Oglašavajući se preko Facebooka vi održavate komunikaciju sa svojim klijentima, te na jednostavan način možete saznati i prepoznati u kojem smjeru ide vaše poslovanje.  Za uspješno Facebook oglašavanje potrebno je znati cilj, publiku i odrediti budžet koji želite uložiti.

Zadajte si cilj

Prvenstveno, Facebook oglašavanje je jeftino ali nije besplatno te ono što je bitno jeste da je u svakom trenutku mjerljivo. Pred sobom imate brojke i statistiku koju vrlo dobro možete iskoristiti jer možete vidjeti što tržište želi i prilagođavati se željama i zahtjevima tržišta tj kupcima. Prije nego krenete u Facebook oglašavanje, potrebno je da napravite Facebook profil za svoju uslugu ili proizvod i da imate platnu karticu. Facebook oglase kreirate u Facebook Ads Manageru, alatu koji vam svaki korak posebno objašnjava.

Nakon toga, prvi korak jeste definiranje cilja vaše kampanje, tj onoga što želite postići ovim načinom oglašavanja. Jasno definiran cilj će vam uštedjeti i novac i vrijeme jer ćete u startu znati što želite postići. Možda želite brendirati svoj proizvod ili uslugu a možda želite jednostavno povećati prisutnost vaše usluge ili proizvoda u online sferi. Svaki cilj koji si zadate treba da bude realan cilj koji je moguće ostvariti Facebook kampanjom. Nakon što ste definirali cilj svoje kampanje, potrebno je znati kome želite prezentirati svoju kampanju. Poznavanje ciljane grupe znači da poznajete želje, interese, težnje onih kojima prezentirate svoju uslugu ili proizvod.

Oglašavajući se na Facebooku svoje usluge ili proizvode možete nuditi onima kojima ste ih namijenili.

Pri odabiru publike, podešavajući parametre vršite filtriranje publike i stvarate svoju ciljanu grupu. Stvarajući ciljanu grupu prema kojoj ćete usmjeriti svoje oglašavanje, sužavate publiku no filtrirana publika znači probrani pojedinci koji se po svim parametrima uklapaju u vašu sliku potencijalnih klijenata. Probrana publika znači i probrani klijenti. Time možda ne dobivate na broju lajkova, ali broj llajkovanije mjerilo uspjeha. Stvarni klijenti su mjerilo uspjeha. Parametri koji podešavate publiku vam olakšavaju usmjeravanje.

  • Location – lokacijska ograničenost vam sužava publiku u vidu prostorne ograničenosti vašeg poslovanja. Ako djelujete samo na prostoru Bosne i Hercegovine svoje oglašavanje ne treba da usmjeravate prema susjednim državama ili čak širem prostoru.
  • Age – godine kao jedan od parametara vam daju opciju da podesite raspon godina vaše ciljane publike.
  • Gender – spol; ovaj parametar podešavate ako su vaši proizvodi ili usluge namijenjeni samo ženama ili samo muškarcima.
  • Demographics – demografska obilježja poput jezika, posla, obrazovanja i sličnog, također filtriraju publiku.
  • Interests – interesne skupine Facebook formira skenirajući podatke ili najčešće korištene riječi te podešavajući ovaj parametar možete prepoznati koje interesne skupine bi mogao zanimati vaš proizvod ili vaša usluga.  Kada odaberete interes koji bi mogao biti vezan uz vašu uslugu ili proizvod vi izlažete svoj proizvod ili uslugu korisnicima srodnih usluga ili proizvoda, koji možda već od prije smatraju ono što vi reklamirate nužnim za razne aktivnosti, bilo poslovne ili privatne.

Obraćajući se ciljanoj publici štedite resurse, jer potencijalne kupce pretvarate u stvarne.

Ispunite cilj

Da biste uspjeli u ovakvom načinu oglašavanja potrebno je da poštujete nekoliko pravila i shvatite koliki učinak ovaj način oglašavanja može da ima.

Prije svega, budite autentični. Uvijek budite originalni i nikada ne kopirajte. Publika vrlo lako može prepoznati ili otkriti kopirani sadržaj. Kopiranjem narušavate svoj kredibilitet koji je teško i steći i nakon pada podići. Pored toga, budite odgovorni i cijenite svoje kupce i njihovo vrijeme. Ako ste se odlučili na obraćanje kupcima putem Facebook stranice, poštujte njihovo vrijeme i ne dopuštajte da čekaju na odgovor. Ako ste spriječeni da odmah odgovorite ili trebate vremena za odgovor, naznačite kupcu da će dobiti odgovor čim prije. Kupci će vas smatrati odgovornima i osjećati se poštovanima.

Slijedite plan – kada započnete svoju kampanju, napravite plan objava, razradite ga i držite ga se. Nemojte zatrpavati stranicu nebitnim sadržajem, radije rjeđe objavljujte ali neka vam sadržaj bude kvalitetan. U ovom slučaju je važan kvaliteta a ne kvantiteta. Potičite aktivnost stvarajući sadržaje koji će vaše kupce potaknuti na aktivnost ili konverzaciju, postavljajte pitanja na koja ćete ili vi ili sami kupci tražiti odgovor, te time potičite znatiželju i aktivnost svojih kupaca. Priča o vašoj usluzi ili aktivnosti je odličan neplaćeni marketing.

Slobodno, igrajte na sigurno; ako ste u svojim statistikama vidjeli da određena aktivnost/događaj/objava ima bolji odaziv u odnosu na drugu, idite u tom smjeru i bit ćete na pravom putu. Nemojte ponavljati dobre objave ali svakako gledajte da efekt koji ste izazvali pokušate postići i sa sljedećom objavom.

Ono što će vas zasigurno istaknuti u masi oglasa jeste atraktivan i privlačan vizual.

Ljudski mozak brže pamti sliku i 60 000 brže obrađuje sliku nego tekst. Potrudite se da vizual učinite ugodnim oku te ga ni u kojem slučaju ne zatrpavajte tekstom. Neka samo 20% čini tekst koji mora da bude jasan, precizan i da daje konkretno i korisne informacije. Dobar vizual znači dobru reklamu. Pri svojim objavama, uvijek obratite pažnju na gramatičku ispravnost napisanog, jer internet zajednica zna biti stroga po tom pitanju i smatrati neozbiljnima oglašivače koji ne posvete pažnju onome što pišu.

Budžet

Kada ste odredili cilj i ciljanu grupu, potrebno je odrediti budžet koji želite uložiti u vašu kampanju. Za plaćanje možete da se opredijelite na dva načina; per day – dnevno plaćanje i lifetime – dugoročno plaćanje. Kao i drugi korak i ovaj korak ovisi o vašem i tome koliki ste budžet spremni izdvojiti. Facebook oglašavanje nije besplatno ali je jeftino s obzirom na učinak koji može postići.

Plaćanje oglasa može ići po kliku ili po prikazu. Ako odaberete opciju plaćanja po kliku Facebook naplaćuje svaki klik, a ako odaberete plaćanje po prikazu, plaća se svakih tisuću prikazanih oglasa. Ovaj način se preporučuje kada je cilj kampanje brendiranje nekog proizvoda ili usluge jer se oglas učestalo prikazuje bez nekog posebnog ciljanja, dok je prema broju klikova oglašivač siguran da su oglas vidjeli potencijalni kupci.

Cijena oglašavanja ovisi o tržištu na kojem se oglašavate odnosno ciljanoj grupi kojoj se oglašavate. Ako ciljate usku grupu onda je cijena oglašavanja veća, a ako je vaša grupa široka onda je cijena oglašavanja manja. Cijene oglašavanja u Bosni i Hercegovini i Srbiji su po 0.01 euro po kliku a u Hrvatskoj 0.05 eura  po kliku. U Zapadnoj Europi cijene oglašavanja idu i do 0.40 eura po kliku. No, nije svaki klik nužno ni fan ni kupac. Facebook je u ovome slučaju samo posrednik između vas i vaših klijenata, no o vama i vašoj stranici ovisi hoće li će klik ‘uroditi plodom’. Personalizirajte stranicu, posvetite pažnju vizualu, budite autentični i kvalitetni i klijenti će to prepoznati.

Kvaliteta proizvodi kvalitetu, što bi značilo da možda vaše poslovanje neće u početku prepoznati široke narodne mase ali tome ni ne težite, nego će prepoznati kvalitetna klijentela od koje ćete imati konkretnu zaradu. Stranice u začetku povremeno koriste lažne likere, te bivaju zatrpani nejasnim simbolima i neaktivnim profilima. Broj lajkova možda u početku diže kredibilitet stranica no preporučljivo ih je zaobilaziti, jer ih nije respektabilno vidjeti na stranici te vam mogu ‘ugušiti’ prave klijente.

Formula je vrlo jednostavna: zadajte si cilj i ostvarite taj cilj, vrlo jeftino i vrlo pametno ulažući u Facebook oglašavanje.