Adresa
Donji Čajdraš 52
72 000 Zenica
Bosna i Hercegovina
Telefon
+387 32 981 186
+387 62 041 900
+387 63 507 075
Email
info@monroe.ba
Rikverc

eCommerce – elektronska trgovina

Elektronska / internet trgovina  je proces kupovine, prodaje, transfera i razmjene proizvoda, usluga ili informacija putem kompjuterskih mreža. Kupovina putem interneta bilježi eksponencijalni rast i ima mnogo prednosti u odnosu na klasičnu kupovinu.

Kupovati preko interneta možete od svuda; iz svog ureda, tramvaja, svog doma, bilo gdje imate pristup internetu. Elektronska trgovina bilježi velik rast u odnosu na prethodne godine jer povjerenje prema ovakvom načinu kupovine vremenom raste. Elektronskoj trgovini se predviđa svijetla budućnost i očekuje da će ona biti glavni pokretač gospodarstva u budućnosti.

Elektronsko poslovanje

Svijet se mijenja i prilagođuje. Tehnološki napredak sa sobom nosi velike prednosti poput sažimanja svijeta. Sve je dostupno i sve je brzo dostupno. Od skoro svega što želite ste udaljeni samo nekoliko klikova. Tehnologija je sve naprednija i sve korisnija. Ljudi se polako navikavaju da je tehnologija dio svakog segmenta njihovih života i da je prilagodba neizbježna. Nije moguće zamisliti napredak bez učešća tehnologije. Tehnologija olakšava život. Internet je u potpunosti promijenio načine poslovanja te ruši sve barijere poput jezika, granica i valuta. Omogućena je vrlo brza i jednostavna komunikacija,prenošenje informacija na velike udaljenosti, jednostavno objavljivanje raznih ndokumenata, obavljanje transakcija putem interneta i drugo.

Sve poslovne aktivnosti koji se obavljaju putem informacionih i komunikacijskih tehnologija predstavljaju elektronsko poslovanje. Elektronsko poslovanje predstavlja primjenu tehnologija u svrhu automatizacije poslovnih transakcija i poslovanja i može se podijeliti na:

  • elektronska trgovina
  • elektronsko plaćanje
  • elektronska komunikacija
  • elektronska proizvodnja
  • elektronska distribucija

Od svih navedenih grana poslovanja najvažnija je elektronska trgovina, koja se istakla kao glavni segment elektronskog poslovanja. Elektronska trgovina je budućnost trgovanja te predstavlja svaki oblik razmjene informacija, dobara, usluga i roba putem internet mreže.

Biznis i prodaja koji nisu prisutni na internetu imaju sve manje šanse za opstanak jer je prisustvo na internetu postalo obaveza. Internet je najveći svjetski katalog te pruža nevjerojatne mogućnosti da svoje ideje pretvorite u novac. Biti online i imati svoju online tj. elektronsku trgovinu znači biti u toku. Elektronsko trgovanje omogućava korisnicima da iz udobnosti svog doma obavljaju kupovinu na efikasniji i brži način. 1996. Amazon je započeo prodaju knjiga putem interneta te 1998. je pokrenut eBay (Echobay).

Amazon i eBay danas važe za najveće online trgovine. Ova dva elektronska trgovinska giganta su primjer koliko je i zašto elektronska trgovina najuspješniji oblik poslovanja. Danas je tehnologija u službi profita i promocije. Putem interneta svaka promocija ima jači odjek nego putem klasičnih medija te sam internet kao medij omogućuje konkurentnost. Elektronska trgovina je znatno smanjila troškove trgovanja na razne načine, o kojima će biti govora u daljem tekstu.

Ovaj način trgovine je vrlo sličan klasičnom načinu trgovanja; korisnik pred sobom ima potrošačku korpu, proizvode i kasu. Način odabira proizvoda i plaćanja je jedna od glavnih razlika klasične i elektronske trgovine. Klasična trgovina se odvija direktno a elektronska trgovina se odvija indirektnim putem.

Elektronska trgovina se može obavljati u više smjerova:

  • B2B – business to business – trgovac prema trgovcu
  • B2C – business to client – trgovac prema klijentu
  • C2C – client to client – klijent prema klijentu
  • C2B – client to business – klijent prema trgovcu

Navedeni oblici su osnovni oblici elektronske trgovine.

Elektronska trgovina je globalna akcija koju karakterišu univerzalni standardi, interaktivnost, informacijska gustoća i personalizacija. Korisnici do roba i usluga najčešće dolaze putem tražilice, te je bitno posvetiti pažnju svim segmentima elektronskog poslovanja. Obavite SEO i budite na visokoj poziciji na tražilici, uložite u Facebook remarketing i posvetite se email automatizaciji. Istražite tržište prije samog upuštanja u elektronsko poslovanje.

Prednosti elektronske trgovine

Kupovina putem interneta je najbrži i najjeftiniji način kupovine korisnicima a najprofitabilniji način trgovcima. Elektronska trgovina je široko prihvaćen način trgovanja. Nepovjerenje koje je vladalo u početku uspona elektronskog poslovanja, polako jenjava. Nepoznavanje novih tehnologija, strah za sigurnost podataka i strah od krađe identiteta vrlo brzo su nestali jer je tehnologija napredovala u smjeru sigurnosti prodaje i zaštite podataka pri obavljanju elektronske kupovine. Elektronska trgovina je smanjila troškove poslovanja na više načina.

Da biste imali elektronsku trgovinu nema potrebe da iznajmljujete poslovni prostor na atraktivnoj lokaciji da biste došli do kupaca. Time ste uštedjeli novac jer takvi prostori inače imaju visoke cijene najma. Potreban vam je samo dobar i funkcionalan web site, koji košta znatno manje nego poslovni prostor na atraktivnoj lokaciji.

Zatim, ne morate plaćati zaposlenike koji bi vam bili odgovorni za svaki segment poslovanja, nego je dovoljno jedna sposobna i obučena osoba koja bi vodila vašu internet trgovinu, a uz znanje i umijeće svoju internet trgovinu možete voditi sami. Troškovi prodaje i isporuke roba i usluga su znatno manji nego u slučaju klasične kupovine. Eliminirate postojanje skladišta jer internet trgovina ne zahtijeva velike količine robe, nego veću prednost daje raznovrsnosti usluga i roba.

Putem ovog poslovanja možete se vrlo brzo prilagođavati promjenama cijena i zaliha i potrebama i zahtjevima kupaca. Internet je obrisao geografske granice u smislu komunikacije i dostave i svoje proizvode možete da plasirate širokoj publici kupaca. Ovaj oblik trgovine je trgovina
‘just in time’ (u pravo vrijeme).

Vaša trgovina je dostupna 24 sata, te korisnici ne moraju čekati da se vaša trgovina otvori kako bi mogli pregledati ponudu. Ovim putem
korisnici štede vrijeme i resurse koje bi potrošili dolazeći do klasične trgovine. Pored toga, izbjegavaju prometne i parkirne gužve.

Elektronska trgovina povećava konkurentnost, poslovnu učinkovitost i donosi zaradu. Ovakav fleksibilan način trgovanja znači da ste vi kao prodavatelj u stanju se prilagođavati zahtjevima tržišta i kupaca na jedan jeftiniji, efikasniji i brži način nego klasična trgovina. Cijene distribucije, skladištenja i komunikacije su smanjene za 90%. Jedna od prednosti za kupce koji trguju putem interneta jeste i to što izbjegavaju kontakt s prodavačima koji počesto znaju biti navalentni i svojim nastupom odbijati kupce. Elektronsko trgovanje je privatno i jedinstveno. Pri trgovanju putem interneta svaki kupac može istražiti više o proizvodu, pretražiti potrebne informacije i informacije o konkurenciji i onda donijeti odluku o kupovini, bez ikakvog pritiska.

U većini slučajeva internet trgovine prikazuju samo dostupnu robu a povremeno i količine. Internet je neograničen prostor za kupovinu i ponudu roba i usluga, te kao takav nudi i neograničen broj informacija o svim robama i uslugama. Kupac vrlo jednostavno može istražiti karakteristike, prednosti, nedostatke o proizvodu te obaviti kupovinu bez čekanja u redu.

Elektronska trgovina je isplativa i u posljednje vrijeme prodavači imaju samo online trgovinu jer minimalnim ulaganjem se može ostvariti velika zarada. Za vaš uspjeh je zaslužan vaš online nastup i nije vam neophodan skup katalog, velik billboard ili reklama u udarnom terminu. Vaša online trgovina je dostupna svima i upravo ta dostupnost je jedna od najvećih prednosti u odnosu na klasičnu trgovinu. Sigurnost online plaćanja je visoka i korisnici počinju da uviđaju da je trgovanje putem renomiranih i provjerenih stranica ustvari sigurno.

Prodavač odlučuje o načinu plaćanja za svoje usluge i robe; hoće li će to biti plaćanje po preuzimanju koje povremeno uživa veliku razinu nepovjerenja s obje strane, plaćanje karticama, čekovima, virmanom ili nekim drugim načinom. Ono što ulijeva povjerenje korisnicima jeste to da trgovina koja ima omogućeno plaćanje karticama mora biti sigurnija. Trgovina ne bi mogla biti pokrenuta bez digitalnih certifikata za koje je trebala ispuniti posebne uvjete. Digitalni certifikat je elektronski popis kojeg se ne može krivotvoriti jer je jedinstven i mogu ga izdati samo tvrtke specijalizirane za to.

Tvrtke koje izdaju digitalne certifikate garantiraju identitet trgovaca i potvrđuju da taj trgovac u svom vlasništvu ima stranice koje zadovoljavaju sve propise o internet trgovini i njenom poslovanju. Mogućnost provjere informacija o robama i uslugama prije kupovine kupcima omogućava da znaju što kupuju.

Dobar dizajn, SEO i kvalitetna promocija jamče dobru posjećenost vašoj internet trgovini.

Ključne komponente internet trgovine su:

  • slike visoke kvalitete – slike su poslije cijena najvažniji faktor u prodaji
  • opisi proizvoda – opisi su po važnosti odmah poslije slika. Korisne informacije koje su kupcima servirane, štede vrijeme pretrage te upoznaju kupca s karakteristikama proizvoda
  • mogućnost dijeljenja na društvenim mrežama – kupci vole i rado kupuju ono što je preporučeno na društvenim mrežama
  • broj telefona i online chat podrška – u svakom momentu ste dostupni kupcima
  • recenzije proizvoda – dopustite kupcima da podijele iskustva o proizvodu jer će vam to stvoriti dobar marketing
  • lista želja – kupci vole liste želja jer im služe za pohranu proizvoda
  • prilagodite svoju trgovinu za mobilne i druge verzije

Internet trgovanje će biti još privlačnije u budućnosti, stoga pokrenite svoju internet trgovinu i zarađujete prodajući online.